Laz Böreği


Yöresel lezzetlere devam...

Eşim Rizeli ve Laz Böreğini çok seviyor. Ama ben Laz böreğini Şevket Babam (kayınpederim) için yapıyorum. Ona yapabilmek için öğrendim. Şevket Babama göre Laz böreğini en güzel Halası yaparmış. Benim de rahmetli Gürsu Hala kadar güzel yaptığımı söylüyor.

Bir Gürsu Hala bir Ben... ;)

Dilimlenmiş halini fotoğraf makinemi götürmediğim için çekemedim. Bir daha ki sefere...

Malzemeler

Hamuru için
1 yumurta
1,5 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1/2 paket kabartma tozu
un
tuz


Yufkaların arasına
200 gram tereyağı (eritilecek/kızdırılmayacak)

Muhallebisi için
4 adet yumurta (sadece sarısını kullananlarda var ben tümünü ekliyorum)
7 su bardağı süt
1,5 su bardağı tozşeker
4 çorba kaşığı nişasta
4 çorba kaşığı pirinç unu
1 tutam tuz
1 tutam karabiber

Şerbeti için
1,5 bardak tozşeker
1 su bardağı su
 2-3 damla limon suyu

Laz Böreği Nasıl Yapılır?

* Önce şerbeti için 1,5 su bardağı tozşeker ve 1 su bardağı su kaynatılır kaynayınca limon suyu da eklenerek 5 dakika daha kaynatılır.

* Diğer taraftan muhallebisi için 7 su bardağı süt tencereye alınır, üzerine 1,5 su bardağı şeker  alınır kaynamaya bırakılır. 
* Muhallebi için bir kapta 4 yumurta, nişasta, pirinç unu, bir tutam tuz ve karabiber karıştırılarak sübyesi hazırlanır.

* Hazırlanan sübye kaynayan süte eklenir. Muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir ve soğumaya bırakılır.
* Baklava hamuru yoğrulur ve arasına un nişasta karışımı ile açılır.

* Her yufkanın arası yağlanarak (4 adet yufka altına, 4 adet muhallebinin üzerine) tepsiye serilir.
* Üzerine kalan yağ dökülür ve iri kareler halinde kesilir.


* 190 derecede üzeri nar gibi kızarana kadar pişirilir.
* Laz böreği pişince fırından çıkarılır. Şerbetinin soğuk olmasına dikkat edilerek şerbeti verilir.



Harika bir lezzet…

Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. allahım bayılırım bayılırrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  2. her zaman beklerim o zaman ;)

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık benim kayınvaldem de artvinli nasıl güzel yapar canım çekti wallahi ben kollarım zayıf kemik olarak diye açamıyorum ona rica edeyim de nefsin körlensin :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara'da olsaydınız ikram etmekten mutluluk duyardım ;) Ankara'ya yolunuz düşerse beklerim...

      Sil
  4. ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. bayıldım nefis görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. ben denedim çok güzel oldu, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)