Japon Güneşi


Haftasonu misafirlerimiz vardı. Bu sofranın fotoğrafını çekemedim.
Kalabalıktık o curcunada unuttum.
Cumartesi gününün lezzetlerini ayrı ayrı yazacağım bende...
O sofradan...
Annem Portakal Ağacı'nın sayfasında görmüş bu tarifi...
Sunum olarak çok şık olduğuna karar verdik ve denedik.
Hakikaten çok da lezzetli oldu.
Tarifte küçük değişiklikler yaptık sadece...
Bu da bizim Japon Güneşimiz... 

Malzemesi
1 kg mantar, küp doğranmış
2 adet patlıcan
3 adet yufka
Sarımsaklı yoğurt
(Orjinali et ile yapılmış, ben et kullanmadım)

Hazırlanışı
Önce mantarları limonlu suda biraz bekletiyoruz ve güzelce yıkıyoruz. Üst kısımlarını iri iri, alt kısımlarını ince ince (bu kısımları daha geç pişiyor) doğruyoruz.

Bir tencereye alıyoruz, yağ ve su koymuyoruz. Mantarlar önce harlı ateşte suyunu salıyor  sonra altını kısıyoruz. Kendi suyunu çekiyor. Bir damla sıvıyağ koyup azıcık daha kavuruyoruz.

Patlıcanları küp küp doğrayıp tuzda bekletiyoruz ve sıvıyağda kızartıyoruz.

Yufkaları 16 parçaya keselim ve aralarına herhangi bir şey sürmeden bir pipet yardımıyla saralım. Uçlarını yumurta sarısı (orjinalinde suyla ıslatılıyor)sürdüm.



Zorlanırsanız, küçük ellerden yardım isteyin.
Sonra minik parmakları yeyin ;)
Ben öyle yaptım..


Mutfaktaki en büyük yardımcım, kameralardan/paparazzilerden hoşlanmıyor.


İçi boş sigara böreklerimizi sıvıyağda kızartıyoruz.

Servis tabağına önce mantarları sonra üzerine patlıcanları yayıyoruz. Sigara böreklerimizi üzerine dizerek ortasına sarımsaklı yoğurt dökerek servise hazırlıyoruz.


Orjinal tarif için tık tık...

Bu tarif  Porselen Demlik Çay Saati etkinliği için PaSaSofraM' a gidiyor...

Afiyet Olsun...

Yorumlar

  1. biz bizim kız sade seviyor diye hep içi boş sarıyoruz :D
    birde yoğurt sevse bu şekil harika ;)

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık harika görünüyor sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ooo maşallah . bir gün bizede pişirirsin inşallah Fincancım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zevkle teyzesi, abilerini de al gel... Biz üzerine keyif kahvesi içerken onlarda oynar...

      Sil
  4. japon güneşini çook beğendim...
    çok değişik ve şık bir tarif olmuş...
    göz ziyafetimi bile doldurdu...
    ellerine sağlık arkadaşım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. önce ufaklıktan sonra japon güneşinden bir tabak lütfennnn.Ben hemen deneyeceğim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, blogumda sizi bir ödül bekliyor. Gelip alır mısınız??? :))

    YanıtlaSil
  7. sunum harika...senin ve küçük kuzucuğun ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuzucuğun işi gücü yemek yapsın, bi de yese ;)

      Sil
  8. Ikinizinde ellerine saglik canlar:)) tarif icin de cok tsk.ler

    yine beklerim:)

    YanıtlaSil
  9. senin ve oğlunun ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler teyzesi...
      hamarat oğlum benim ;)

      Sil
  10. Harika bir görüntü süper bir sunum olmuş çok beğendim ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir tarif patlıcanlı her şeyi çok severim mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Merhaba...ben geldim..nasıl güzel bişey bu japon güneşi ellerinize sağlık..canım nasıl çekti...yarın hemen kendime yapıcam..blogunuzu artıl izliyorum,bende beklerim..sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Bende bir yerlere not etmiştim aslında deneyim diye.ama aklımdan çıkmış tamamen. şimdi sizde görünce hatırladım. nefis görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  14. çok güzel olmuş bir kez bende yapmışım ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. japon güneşi çok güzel görünüyor
    ellerinize sağlık
    sevgiler gönderiyorum

    YanıtlaSil
  16. Harika görünüyor,malzemelere bakılınca da anlaşılıyor zaten..ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)