Annemin "Gün" Sofrası - 2

Annemin "gün" sofrasını daha önce paylaşmıştım. Aslında tariflerini yazmaya başlayacaktım ama yapılış aşamalarının fotoğraflarını cep telefonuyla çekmiştim. Telefonuda evde unutmuşum.
Ödevini yapmayan küçük çocukların mazeretlerine benzedi ama ;)

Gelelim soframıza ve hikayesine;

Temmuz 2000'de yeni evimize taşındığımızda tanıdık bu güzel insanları
ve aile gibi olduk.
Tabii ki hayat telaşı, birer ikişer görüşülüyor.
Hayata beş dakika ara verip "kahve" içmeye kaçılıyor.
Güzel sohbetler, paylaşımlar... Sadece iyi günde değil, acısıyla/tatlısıyla... 
Telaşlar çok olunca hep birlikte toplanmayı kolaylaştıralım, diye düşündüler 
ve karar verdiler, her ay birimizde toplanmaya ...
Adınada "gün" dediler. 
Dile kolay 10-12 yıl, kesintisiz...
Allah nazarlardan esirgesin...

Dostlukla başlayan sofraların tadıda,                                             
                                                      sohbetin keyfide bir başka oluyor.

Hepsini öpüyorum.

O sofralardan biri...









   Yeşil Mercimekli-Haşhaşlı Börek
(Ada'nın börekleri)
Bu güzel börekleri Ada ve Aysun birlikte yapmışlar.
Aysun'dan tarifini alacağım çok lezzetli olmuş çünkü...


ve
En ağır misafirimiz Ada Hanım

Süslenmiş, püslenmiş, yüzükler takmış küçük cadı "gün"e gelmiş.
Aramızda geçen konuşmayı aynen yazıyorum.

-Halacığım bu börekleri annemmle beraber sardık.
-Aman benim kızımda pek hamaratmış, ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.
- Teşekkür ederim, halacığım.
- Hayatım, sen bana çektin herhalde pek hamaratsın (!)
- Hayır halacığım, ben babanneme çektim (ses tonu, tam bir küçük hanımefendi)
- Ama hayatım, kızlar halaya çeker, oğlanlar dayıya... Sen kesin bana çekmişsindir.
-Hayır halacığım, ben babanneme çektim. (üzerine basa basa, ama sen tonu hiç yükselmeden, ısrarcı)
Ben de yakaladım, babannesine çeken yerlerini yedim ;)

Yorumlar

  1. ohh hepsi çok güzelmiş emeği geçenlerin ellerine sağlık yiyenlere afiyatolsun

    YanıtlaSil
  2. HER ZAMAN Kİ GİBİ LEZZET SOFRASI BESBELLİ..ELLERİNİZE SAĞLIK.AFİYET OLSUN..

    YanıtlaSil
  3. Sofra muhteşem Ada çok tatlı muhabbetiniz daim olsun.Emeği geçen herkesin eline sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, Mehtap abla...
      sizin yaptıklarınızın yanında bizimkiler ne ki...

      Sil
  4. Resmen karnım acıktı bakarken..nasıl güzel bir sofra bu böyle..emeği geçenlerin ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Ama olmaz ki...Yaza girerken böyle sofralar yayınlanmaz ki.Spor,rejim diyoruz sen bunları yayınlayınca canımız çekiyor.Mutfaga girip yapasımız geliyor Finan teyze :)

    YanıtlaSil
  6. ooooo gün sofralarına bayılırım...
    herşey harika görünüyor...
    keşke benide çağırsaydınız <:))
    bende birşey yapıp getirdim :))
    ellerinize sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman beklerim, sen şu gün geleceğim de, biz "gün" ilan ederiz ;)

      Sil
  7. Şahane bir sofra olmuş,nefis görünüyor hepsi.Ellerinize sağlık,Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Allah muhabbetinizi daim eylesin ,ne lezzetlidir annenin yaptıkları,ellerine sağlık...
    çintiyan'ı ben şalvar olarak biliyorum annemim halası konyada evliymiş annem gençkızlığında yanında kalmış anneme hediye etmiş,ordan kaldı aklımda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim annem arnavut...
      Onların (makedonya/kosova, eski Yugoslavya) milli kıyafeti.
      Şalvar doğru ama özel bir şalvar8-9 metre kumaştan yapılıyor ;)

      Sil
  9. oyyyy diyetde olduğuma ilk kez üzüldüm ama yapılmaz ki buuu sofra dehset:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de diyetteyim ;) gerçi ben hiç diyetten çıkmıyorum...

      Sil
  10. ay o masada olmak isterdim,yapanların ve o küçük hanımın ellerine sağlık, yeni evlenecek çifte mutlu bir ömür dilerim
    sevgileer...

    YanıtlaSil
  11. Ekrandan içeri dalacaktım.Bu saatte böyle bir sofra görmek iştahımı açtı.Afiyet olsun çok güzel çeşitlendirilmiş bir sofra olmuş:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)