SÜTLAÇ Aşkı!


Benim oğlumun paylaşamayacağı tek şey...

Sabah gözünü açıyor annane "tabakta süt" (sütlaç'ın yeni adı)...

Paylaşmaz diyorum ama oğlum çok merhametli olacak.
Bildiğiniz gibi oğluma annem bakıyor ve oturduğumuz sitenin dış cephe boyası yapılıyor.
Geçen gün iş dönüşü bir baktım, boyacı iskelenin üzerinde annemin balkona yaslanmış sütlaç yiyor.
Bizim yaramaz bütün gün balkonda boyacıları seyretmiş.
Boyacılardan biri çok genç, 20-22 yaşlarındadır, en fazla...
Ona sesleniyormuş "küçük adam, küçük adam sakın düşme!", diye. Sonra ahbap olmuşlar.
Herşeyi paylaşır da kıymetlidir sütlacı...
Annanesi azıcık ılısın da yesin diye sütlaç çıkarmış dolaptan.
Almış sütlacı "annane; küçük adam, küçük adam", diye.
Ona da ikram etmişler. Birlikte yiyorlardı, bizim gittiğimizde...
Akşam kapı çaldı. Bizim "küçük adam", Kuzey'e birşeyler almış, getirmiş.
"Bütün gün bana çok iyi baktı", dedi. "İzin verirseniz, bende ona birşeyler aldım", diye.
Hem mutlu olduk, hem hüzünlendik.
Karışık duygular...
Evet, biz geçelim tarifimize.

Malzemesi
2 lt süt
2 su bardağı pirinç
3 su bardağı şeker (damak tadınıza göre siz de ayarlayabilirsiniz)
2 yemek kaşığı pirinç unu
2 yemek kaşığı buğday nişastası
1 fiske tuz

Üzeri için
Tarçın

Hazırlanışı
Pirinçleri yıkıyoruz ve üzerine su koyarak haşlıyoruz. Suyuna bir fiske tuz, tadı alınmayacak kadar az (bir cimcik), atıyoruz. Suyunu ölçmedim ama üzerini 2-3 parmak geçecek kadar. Pirinçler yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz. Suyu az gelirse kaynar su ekleyebilirsiniz. Pirincin cinsine göre değişiyor, su miktarı. Sonra sütünü ekliyoruz ve 8-10 dakika kadar daha kısık ateşte kaynıyor, dikkat edin taşmasın. Şekerini ilave ediyoruz, pirinçler şekeri içine çekinceye kadar -yaklaşık 5 dakika- daha kaynamaya devam ediyor.

Başka bir kaba pirinç unu ve nişastayı koyuyoruz. Yaklaşık yarım su bardağı su ile karıştırarak sıvı hale getiriyoruz. Bu karışımı sütlacımıza yavaş yavaş dökerken, hızlı hızlı karıştıracağız ki topaklanmasın. Biraz daha kaynatacağız -yaklaşık 2-3 dakika- yalnız bu sefer karıştırarak, zaten koyulaşmaya başladığını göreceksiniz.

Ocaktan alıp kaselere konulacak, isterseniz taçın serpebilirsiniz. Ben tarçın koymuyorum, çünkü Kuzey sevmiyor. İsteyen yerken ekliyor. Biraz soğuyunca da servise hazır.

Afiyet olsun...


Yorumlar

  1. Çocuklarımızın isimleri aynı, bakıyorum da sevdikleri de aynı. Benim paşa da bayılıyor sütlaca.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de sayfanızı ziyaret ediyorum. Emin olun çok ortak noktaları var ;)

      Sil
  2. ellerinize sağlık..nefis olmuş..bizdede çok yapılır..Ama bizimkiler fırınlanmış ıstiyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırınlanmış hiç denemedim tarifini isterim...

      Sil
  3. bende bu yaşımda bayılıyorum sütlaça :)
    şuan olsa vermezdim kimseyeee

    ellerinize sağlık.. Kuzey'e afiyet olsunn :)

    YanıtlaSil
  4. Sütlaca kim hayır derki, armut dibine düşermiş.Eminim sizin ikramları gören ve kaydeden oğlunuz,misafirperverliğini göstermiş,aferin.
    Sütlacın görüntüsü de çok cezbedici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ;)
      Umarım çocuklarımıza iyi örnek olabiliriz...

      Sil
  5. canım benim, ne güzel düşünceli, vicdanlı bir çocuk olacak :)

    YanıtlaSil
  6. bizim evde benden başka sütlaç seven yok,bayılıyorum.Maşallah senin olana ,çok iyi çocuk olacağı belli,çok mutlu olsun.
    Tabi sana da ellerine sağılık,veya annaneye mi desemdi?

    YanıtlaSil
  7. Afiyetler olsun kuzularımıza yarasın Fincan teyzemiz. Ben 1 kahve fincanına 1.5 lt süt ile yapıyordum.Sizin ölçüde pirinç daha fazla bir de sizin tarife göre yapacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pirincin artımına göre değişiyor. ben de sizin ölçünüzle deniyeceğim. teşekkürler.

      Sil
  8. Sütlacı bende çok severim ellerine sağlık.Oğlunun duyarlı olması çok güzel, küçük adamın davranışıda çok hoş olmuş böyle şeyler duymak beni çok mutlu ediyor.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. soğuk soğuk ne güzel de yenir...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. bızde cok severız sütlacı ellerıne sağlık nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  11. :))hoş bir anı olmuş...ellerine sağlık canım..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oğlumun büyüdüğünde okumasını çok isterim, onun için yazıyorum ;)

      Sil
  12. çocuğunuza güzel örnek olmuşsunuzki en kıymetlisini bile paylaşmaya başlamış:)ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Yerim ben o merhametli paşayı.MaaşAllah diyorum. Şimdiden gelecekte nasıl biri olacağı belli.
    Küçük adamın da paşaya hediye almasından çok etkilendim.
    Ellerine sağlık. Sütlaç nefis görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)