Taze Fasülye Tavası/Kızartması



Diyeceksiniz ki, bir bu eksikti...
Diyorum ki, daha bu ne ki!
Biz Karadenizliler yazın fasülyenin turşusunu yaparız.
Kışın yaptığımız fasülye turşusunu kavururuz ;)

Malzemesi

Yarım kg kadar fasülye (miktarı çok önemli değil)
1 yemek kaşığı mısır unu
2 yumurta
Sıvıyağ
Tuz

Hazırlanışı

Önce fasülyeler ayıklanır ve güzelce yıkanır. 

Sonra tuzlu suda güzelce haşlanır.
Düdüklü tencerede 10-15 dakika yeterli olacaktır.
Üzerine mısır unu serpilir ve karıştırılır.
Sonra kızartacağımız tavaya alıyoruz, sıvıyağda alt-üst yaparak kızartıyoruz.
Ben balık tavasında kızartıyorum kapağıyla çevirmek rahat oluyor.
Balık tavanız yoksa düz bir tabak ile çevirebilirsiniz.

Bu şekliyle de yumurtasız olarak tüketilebilir.
Biz de birazı yumurtasız ayrılır. Gerisi yumurtalı yapılır.
Yumurtayı başka bir kaba kıralım azıcık çırpalım, çok köpürmeyecek.
Sadece sarısı ile beyazı karışacak kadar.
Sonra fasülyenin üzerine dökülür ve yumurta pişince ocaktan alınıp, sıcak servis yapılır.


Afiyet olsun...


Bu tarifimi İFTAR BEREKETİ etkinliğine ev sahipliği yapan http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ arkadaşımıza gönderiyorum.
Kolay gelsin...

Yorumlar

  1. çok severim ben bunu,afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. Bu yemeği bir kaç kez yedim ama nasıl yapıldığını bilmiyordum..ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor..fasulyeler bolken mutlaka bende yapacağım..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deneyin, pişman olmazsınız...
      ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN...

      Sil
  3. Çok sık yaptığım ve çok severek yediğimiz bir yemek ellerine sağlık bu gün bende pişirebilirim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. BİZDE YUMURTALI OLANA FASULYE MIHLASI SADESİNE KAVURMASI DERİZ.ARŞİVİMDE VAR.SADECE MISIR UNU KULLANMIYORDUM ÖYLEDE DENERİM ARTIK:)ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değişik isimleri var, mıhlama dendiğini ben de duymuştum. Mısır unlu mutlaka deneyin, memnun kalacaksınız ;)

      Sil
  5. kayınannem yapar benim de bayılırım :D

    YanıtlaSil
  6. Henüz Hiç yemedim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. değişik lezzetler elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim.
      mutfakta değişik lezzetler denemeyi seviyorum...

      Sil
  8. pişti olduk canım.bendede yumurtalısı var.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seninde ellerine sağlık... bu mevsimde en güzel bunlar oluyor ;)

      Sil
  9. Merhaba,hayırlı ramazanlarınız olsun...Güzel tariifniz için çok teşekkürler,ellerinize sağlık,gene beklerim..şimdi burda yayında http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/08/taze-fasulye-tavaskzartmas.html selamlar olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim arkadaşım. Asıl sizin ellerinize sağlık...
      çok güzel bir etkinlik oluyor ;)

      Sil
  10. Şaşırdım..Hiç yemedim daha önce..Güzel olmuş ama :)

    YanıtlaSil
  11. 206.izleyicin..merhaba ismini çok beğendim fincan teyze:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin... ben de seni ziyarete geleceğim en kısa zamanda...
      sevgiyle kal.

      Sil
  12. eline sağlık...buralarda da çok yapılır...

    YanıtlaSil
  13. Sadece kavrulduğunu duymuştum ama böyle omletvari halini görmemiştim. Çok nefis görünüyor Fincan teyzecim:) Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. bunu sizden duymak ayrıca çok anlamlı... keyifle takip ediyorum, bloğunuzu...
      sevgiyle kalın.

      Sil
  14. Burası harika harika bir yer sizi pinarsedefunal.blogspot.com da blog çevremde gördüm. Pınar hanım takipte ise bakmak gerek dedim ve size geldim. Burası ne kadar güzel bir yer. Bayıldım. Alacağım çok tarif var. Takibinizdeyim. Bende fasulye kavurmasına bayırım. İlk kez Ordulu bir arkadaşımda yemiştim. Çok beğendiğimden bana her gittiğimde yapar. Ama ben tembel olduğumdan turşusunu kurmadığımdan hazır yiyiciyim. :)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz tazesini de kavururuz, turşusunuda hepsinin lezzeti ayrı ;)
      Hoşgeldiniz ayrıca, en yakın zamanda ben de sizi ziyaret edeceğim...

      Sil
  15. Çok güzel olur... Artvinde çok yapılırdı çocukluğumun güzel lezzeti :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)