Yassı (Taş) Kadayıf

Ben daha önce hiç denememiştim. Bir arkadaşım Ramazanlarda sofrada Osmanlı'dan kalma değişik bir lezzet olduğunu söyledi. Ben de denemeye karar verdim.

İnternette biraz araştırma yapınca Malatya taraflarında daha çok yapıldığını öğrendim.

Berfend Ber bloğunda;

İlk Türkçe yemek kitabı olarak tarihimizde yerini almış, Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane hocalarından Mehmet Kamil Efendinin 1844 yılında İstanbul’da taşbasması (lito) olarak basılmış eseri, Melceü’t Tabbahin, ( Aşçıların Sığınağı ) adlı eserinde " Yassı Kadayıf " tatlısının tarifi aynen şu şekilde verilmektedir;


Yatsı Kadayıf: Tvr-ı tabhi : Miktar-ı vâfi yatsı kadayıf tedarik ve cem' ettikten sonra bir kap içinde beş-on yumurta çalkayıp kadayıfları bulayıp yanmış kızgın rugan-ı sade içinde ve har ateş üzerinde kızartıp çıkarıldıkta kıvamlıca asel veya şeker kaynar iken içine atıp yine der-akap çıkarıp tabağa istif edeler. Sıcağıyle tenavül buyurula yahut sahan içinde istif eder iken aralarına fındık serpip ve bir-iki fincan su koyup beş-on dakika kaynatılsa yumuşak ve nefis olur...


böyle bir tarifi olduğunuda öğrendim ve sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemesi

yarım kg. yassı kadayıf (Ramazan Ayında yufkacılarda bulmak mümkün)

Bulamak için 3 yumurta,
Kızartmak için sıvıyağ,
Şerbeti için 3 su bardağı şeker, 3 su bardağı su, limon

Hazırlanışı

Yumurtaları bir kapta güzelce çırpıyoruz.

Hazır kadayıfları (kadayıfların kenarlarını 1-2 mm kesebilirsiniz, ben kesmedim.) yumurtaya bulayarak kızgın yağda kızartıyoruz.


Daha sonra hazırladığımız şerbetin (sıcak olacak) içine atarak 3-5 dakika bekletiyoruz.

Şerbetle kaynatılmasını söyleyen tariflerde var ama ben kaynatmadım.

Şerbetten çıkardığımız tatlılar sıcak sıcak servis yapıyorsunuz.

Fındık, ceviz, kaymak ya da dondurma çok yakışıyor.
Biz hepsini denedik ;) 
Nüfus kalabalık olunca herkes kendi damak zevkine göre süsledi.
Çocuklar çok beğendi.
Benim kızartma tatlılarla aram çok olmadığı için bu lezzeti onlara bıraktım.

Afiyet olsun...


Yorumlar

  1. hiç yemedim ama nefis görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Biz bunun içine şekerli ceviz veya fıstık koyarız..öyle kızartırız..çok güzel olur..denemenizi tavsiye ederim..isminede taş kadayıf deriz..isterseniz yumurtalıda olur..sizinkide çok güzel görünüyor..ellerinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Ramazan ayında bende mutlaka yaparım güzel bir lezzettir senin yaptığında çok güzel gözüküyor ellerine sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Lezzetli görünüyor,özellikle dondurmayla çok güzel olur..Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. çok severim,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)