Mayalı Poğaça (Tereyağlı)


Geçen gün bir kaşar peyniri aldım. Herzaman aldığım marka olmadığı için başka bir marka aldım ama Kuzey Efendi hiç beğenmedi (ben de ona kesinlikle katılıyorum). Atacak halimizde yok.
Ne yapsam nasıl değerlendirsem diye düşündüm ve poğaça yaptım.

Malzemesi  (32 poğaça)
2 yumurta ( bir tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)
1,5 su bardağı süt
150 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
Yarım su bardağı sıvıyağ
1-1,5 yaş maya
4 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İç Malzemesi
Kaşar peyniri
İsteğe bağlı her şey konulabilir (zeytinde çok yakışıyor).

Hazırlanışı
Öncelikle süt biraz ısıtılarak ılık hale getirilir.  Süt, şeker ve maya konularak yaklaşık 45 dakika- bir saat kadar üstü örtülerek ılık bir yerde mayalandırılır.

Diğer malzemeler de katılarak, kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur elde ediyoruz.


Küçük parçalar alarak içine iç malzemesini koyuyoruz ve istediğimiz şekilde şekillendirebiliriz. Ben kaşarları bütün koydum. Rendelemeye üşendim ;)


Tepside biraz mayalanırsa çok daha yumuşak poğaçalar oluyor.

Üzerine yumurta sarısı sürerek 200 derece fırında pişiriyoruz.

Gurme oğlumun beğenmediği kadar var.
Kaşar dediğiniz sıcağı görünce erir.
Bir poğaçanın ek yerini ters koymuşum durum ortada kalıp gibi kaldı.
Lezzet olarak kötü değildi.
 En azından pişmiş hali çiğ halinden daha iyiydi ;)
Afiyetle yenildi.
Tereyağ kokan mis gibi yumuşacık poğaçalarımız oldu...

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Of of nasıl bir görüntü ...puf puf bayılırım..şimdi miş gibi olsada yesek..ellerinize sağlık..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık çocuklar çok sever bunları

    YanıtlaSil
  3. Oğlunuz iyi ki beyenmemiş. :)) Süper olmuşlar. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Selamlar fincan teyze ellerine saglık mayalı pogaça mis gibi puf puf harika görünüyo

    YanıtlaSil
  5. uyuyyyyyy dayanamam ben bunlara maşallah.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. malesef her marka bir olmuyor,alıştığımızdan şaşmamak lazım,poğaçalar nefis görünüyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. oooooooooooo!!!!!!harika bir poğaça..eline sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Enfes ötesi.....Bayıldım bu tarife....Muhakkak banada beklerim

    YanıtlaSil
  10. çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  11. Sıcak sıcak,çayın yanında ne hoş olur..Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. poğaçaaaaaaa diyip saldırasım geldi bu nefisliğe =)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)