Kırmızı Biber Turşusu


Ben kırmızı biberi çok severim.
Kahvaltılarda hemen ocağın üzerinde iki tane közlenir, güzelce soyulur.
Biraz limon, bir damla zeytinyağı...
Gerçi ben çiğ olarak da severim, halka halka doğrayacaksın...
Neyse, tarife geçelim.

Malzemeler
10 kg kırmızı biber
4-5 baş sarımsak
1 bağ maydanoz
1 çay bardağı sıvıyağ (yarısı ayçiçek yağı, yarısını zeytinyağı kullandım)
1/2 çay bardağı üzüm sirkesi
1 yemek kaşığı kadar turşuluk tuz (damak tadınıza göre atın, biz az tuzlu yapıyoruz)

Hazırlanışı

Önce kırmızı biberleri güzelce yıkıyoruz.
Daha sonra fırın tepsilerine diziyoruz.
Ben fırın tepsilerine pişirme kağıdı serdim.
Kırmızı biberlerin suyu tepsiye akarsa, lekesi zor çıkıyor ;)

Kırmızı biberlerin soyulması normalde çok zor oluyordu.
Püf noktasını söylüyorum;
Yaklaşık 200 derecede fırına attığımız kırbızı biberlerin,
kabukları hafif kabarınca fırından alıyoruz ve sıcakken hemen bir poşete koyuyoruz.
Poşetin ağzını sıkıca bağlıyoruz, yaklaşık 20-25 dakika öyle kalıyor.
Sonra poşetten çıkartıyoruz ve kabukları kendiliğinden soyuluyor.

Saplarını ve çekirdeklerini de çıkarıyoruz.
Küçük küçük doğruyoruz.

Maydanozu yıkayıp incecik doğruyoruz ve sarımsakları da soyuyoruz.

Sıvıyağı, tuz ve sirkesini de ekleyerek hepsini karıştırıyoruz ve kavanozlara yerleştiriyoruz.
Kavanozların ağzını sıkıca kapatıp, buzdolabında muhafaza ediyoruz.



10 kg kırmızı biberden bu kavanoz ve bu kavanozun dörtte biri kadar bir kavanoz daha çıktı.


Afiyet Olsun...

Yorumlar

  1. kırmızı biber ile yapılan herşeye bayılırım,ağzımın suyu aktı turşu deyince :)))elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Kımızı biberi ben de sizin gibi çok severim ama turşusunu hiç denememiştim, denenecekler arasına alındı :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Yenilmez yanında yatılır :)

    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. bayılırım bende

    eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Kırmızı biber çok vitaminli,kahvaltılarda bende genelde bulunduruyorum.Ellerine sağlık,afiyetle tüketin:)

    YanıtlaSil
  6. çok seviyorum çook :))
    geçenlerde annem yapıp verdi bana :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor.Bende kırmızı biberin közlenmişine bayılırım.Püf noktası için teşekkürler.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  8. bende çok severim kırmızı biber salatasını ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Bayılırım kırmızı bibere, ellerine sağlık canım,hayırlı akşamlar.

    YanıtlaSil
  10. Kırmızı biberi her haliyle çok severim ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  11. turşusu ,közü,salatası...bayılırım hepsine
    ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  12. of of of içinde sarımsak da var ki ooof nefis görünüyor olsa da yesek ellerinize sağlık=)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)