Elmalı-Ayvalı-Hurmalı Turta




Oğlum yaparda ben yapmaz mıyım?
Sınavlarım bitti.
Son gün "Anne, nooooolur ders çalışma" diyen bir afacanı nasıl ikna edersiniz?
"Söz! Yarın ders yok, ne isterseniz yaparız" dedim. 
Oğlum da pasta yapmak istedi.

Yine gece 23.30 biz pasta yaptık.
Hazırlıklı olmayan ben, tarifi biraz değiştirmek zorunda kaldım.
Final haftam olduğu için bu hafta doğru düzgün bir alışveriş de yapamamıştık.
O nedenle,
"Evde ne varsa" turtası oldu ;)


Malzemeler
1,5 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı yoğurt (yoğurt olmadığı için süt koydum)
1 margarin
1 adet kabartma tozu
Aldığı kadar un

İç malzemesi
3 adet elma (rendelenmiş)
1 adet ayva (rendelenmiş) - ama bir daha ki sefere koymayacağım, elmanın tadını biraz bastırmış,
                                                   sevenler için sıkıntı yok, bizimkiler çok beğendi-
3 adet trabzon hurması - kuzey efendi yemediği için ziyan olmasın dedim- Aslında hurmalı kek yapacaktım
                                      ama işi büyütünce böyle oldu ;)
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı su
Tarçın
Ceviz


Hazırlanışı
Önce iç malzememizi hazırlıyoruz.
Elmaları ve ayvayı rendeliyelim, şeker ve su ile birlikte tavada
suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz. 
Trabzon hurmasını soyuyoruz. Güzelce ezelim.
Ocağını kapatınca hurmaları, ceviz ve tarçınını ekleyip güzelce karıştırıyoruz.

Sonra hamur için olan tüm malzemeyi kullanarak
kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğuruyoruz.
Hamurun 3/4'ünü oklava yardımıyla tepsi ölçüsünde açıyoruz.
Tepsiye yerleştirip iç malzememizi ekliyoruz.
üzerini de kalan hamur ile istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.

160 derece fırında pembeleşinceye kadar pişiriyoruz.


Afiyet olsun...





Yorumlar

  1. Bu oğlan ahçı olacak galiba eli kırık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım mutlu olabileceği bir meslek seçer ve o meslekte çalışabilir.

      Sil
  2. Ellerinize sağlık. Bir de bu kadar leziz yiyeceklerden sonra kilo almamak için ne yapmak gerektiği hakkında bir yazı bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onun bir formülünü ben de bulamadım ;)
      durumum vahim...

      Sil
  3. Canım nasılda Elmalı çekiyor, senin oğlanın tarifin mı denesem? :)
    Eline saglık cnm.

    YanıtlaSil
  4. Yerim ben annesine pasta yaptırtan ve yardım eden o kuzuyu. (MaaşAllah diyorum)
    Ellerinize sağlık ikinizinde. Çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Yonca'nın Fincan teyzesi, Yonca'nın çekilişini de blogunda duyurur musun lütfen? Linki aşağıda.
    http://yoncademirel.blogspot.com/2013/01/yoncann-cekilisine-davetlisiniz.html
    Teşekkürler,
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fincan Teyze, çekiliş için adını listeye yazdık. Bir de blogunda duyurabilir misin çekilişimizi?
      Teşekkürler,
      Sevgiler,
      Yonca ve annesi Melisa
      http://yoncademirel.blogspot.com/2013/01/yoncann-cekilisine-davetlisiniz.html

      Sil
  6. oğlunuzun o minik ellerine sağlık, çok leziz görünüyor...

    YanıtlaSil
  7. tarif için teşekkürler, oğlunun ellerinde yemekte ayrı bir güzellik olsa gerek :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)