Mayalı Kol Böreği


Annemin doğum günü için hazırladığım börek. Her zaman ki gibi gece yarısı yapıldı. Beni hiç yormadı ve zevkle hazırladım. Ben iş yerinde olduğum için pişirme işini de, pişirme konusunun 
"büyük ustası" sevgili eşim yaptı. Görüldüğü üzere sonuç her zaman ki gibi "mükemmel"...
Börek yapmak ne ki, iş onu pişirmekte...
Ellerine sağlık hayatım...


Malzemeler
1,5 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket maya
1 tatlı kaşığı şeker
Tuz

Arasına sürmek için;
100 gr margarin
yarım çay bardağı sıvıyağ

İç malzemesi
2 orta boy patates
300 gr. kıyma
tuz
karabiber

Hazırlanışı
 Önce içini hazırlayalım. Patatesleri rendeliyoruz ve sıvıyağda soteliyoruz.  Ayrı bir tavada çok az sıvıyağ ile kıymayı kavuruyoruz ve içine önceden sotelediğimiz patatesleri ekliyoruz. İçine tuzunu karabiberini ekliyoruz. Siz de istediğiniz baharatları ekleyerek lezzetlendirebilirsiniz.

İç harcımızı soğumaya bırakıyoruz ve hamurumuzu yoğuruyoruz. Mayayı ılık süt ve şeker içinde iyice eritiyoruz. Kuru ya da yaş maya fark etmez. Ilık suyumuzu, tuz ve yağı da ekleyerek yumuşak bir hamur yoğuruyoruz. Daha sonra 6 ya da 8 eşit parçaya bölüyoruz. Eğer çok geniş açabiliyorsanız 6, daha küçük küçük açmak isterseniz 8 parça.
Hamurun bir parçasını açacağız ve üzerini hafif yağlayacağız, ikinci parçayı da açıp üzerine seriyoruz ve bu yufkayı da çok hafif yağlıyoruz. Üzerine iç malzemesini fotoğraftaki gibi seriyoruz.


Yağlanmış tepsinin ortasına koyarak, kendi etrafına sarıyoruz. (Birazcık daha ince yapabilirdim. Bu böreği Sevgili Anneciğimin doğum günü için yaptım ve tabii ki Gece Yarısı... Biraz kalın geldi gözüme ama çok beğenildi ;)


Neyse, diğer hamurları da ikişerli gruplar halinde aynı şekilde hazırlayıp, tepsiye yerleştiriyoruz.
En son -hemen pişirecekseniz- üzerine ince bir örtü örtüp, en az 1 saat mayalandıralım ve 2-3 yemek kaşığı yufkaların arasına sürdüğümüz yağı ve 1 yemek kaşığı yoğurdu karıştırarak üzerine sürelim.
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirelim.

Eğer -benim gibi- hemen pişirmeyecekseniz; Üzerine sadece yağ sürerek streçleyelim ve buzdolabına koyalım. Pişirmeden en az yarım saat önce buzdolabından çıkartalım. 1 yemek kaşığı yoğurdu çok ince bir tabaka şeklinde böreğin üzerine sürelim ve önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında pişirelim





Çok lezzetli oldu. 
Afiyet olsun...


Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık, annenize nice seneler diliyorum sağlıklı uzun ömürler dilerim canım.

    YanıtlaSil
  2. Bence nefis olmus eline saglik,annecigininde yeni yasi kutlu olsun diyorum,saglikli nice senelere...

    YanıtlaSil
  3. miss missss elerine kollarına sağlık:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)