Un Helvası- 2


Helvayı geçen hafta yaptık ama ancak şimdi yazabiliyorum.

Gece yarısı helvası...
Malzemeler
4 su bardağı sıvıyağ
9 su bardağı un
2+2 yemek kaşığı şeker (2 yemek kaşığı yağa - 2 yemek kaşığı helvanın üzerine)
1 tutam tuz



Şerbeti için
6 su bardağı su
4,5 su bardağı şeker
Hazırlanışı
 

Sıvıyağı tencereye alıyoruz ve içine 2 yemek kaşığı şeker atıyoruz. Şeker iyice karamelize oluncaya kadar karıştırıyoruz. Şeker yağın üzerine çıkmaya başlayınca unu ilave ediyoruz
(Bu aşamanın fotoğrafını yine çekmemişim. Tekrar yaptığımda demiştim ama yine unuttum).
Bir tutam tuz ekliyoruz ve kısık ateşte unu iyice kavuruyoruz. Unun rengi değişecek.

Şerbet için, şeker ve suyu başka bir tencerede bir taşım kaynatıyoruz.

Unun rengi istediğimiz koyuluğa gelince şerbetini yavaş yavaş ekliyoruz. ve karıştırarak suyunu çektiriyoruz.

En son ateşten alıp, üzerine 2 yemek kaşığı şeker ilave ederek, kapağını kapatıyoruz ve dinlenmeye bırakıyoruz. 10-15dakika kadar demleniyor. Daha fazla beklersek kaşıklanmaz. O zaman da uygun bir tabağa yayıp kesilebilir. (Ben hiç öylesini yapmadım.)

Daha sonra kaşıklayarak tabağa diziyoruz.


Afiyet Olsun...

Püf Noktası:
Helvanızın damağa yapışmaması için unun iyi kavrulması gerekir. Unun çabuk kavrulması için yağına atılan şekerin iyice karamelize olması gerekir. Şeker yağın üzerine çıkmaya başlayınca ununu koyarsanız hem çabuk kavrulur hem de ununuz topaklanmaz.

Yorumlar

  1. Nefis gözüküyor Hicrancığım,tarifi hemen kaydediyorum.Ellerine sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)