Beze


Daha önce de değişik beze tarifleri denemiştim. Ancak bu tariflerden hiçbiri beni tatmin edememişti. Bu nedenle hiçbirini yazmamıştım. Şimdi aradığımı lezzeti buldum ve sizlerle paylaşıyorum.

Küçük gurmelerimden tam not aldım. Çocuklar her konuda olduğu gibi bu konularda inanılmaz dürüstler... Eğer beğenmezlerse "tadı düşündüğüm gibi değil", "kalanını yemesem olur mu?", "tadı çok değişik", "ben aç değilmişim galiba" gibi kibarca beğenmediklerini ifade ediyorlar.

Başlıca küçük gurmelerim; Kuzey, Ada, Baran ve Alperen...
Bu bezelere Alperen tam not verdi. "Pastanedekilerden güzel olmuş" dedi.


Başka bir hazırlığın içinde iken (sırf artan yumurta beyazlarını nasıl değerlendirebilirim, diye yapılmış bir tarif...) alelacele yapıldığı halde tam not alan bezelerimizin tarifi...

Malzemeler
2 yumurta beyazı
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
2-3 damla limon suyu

Hazırlanışı


İlk aşama olarak, oda sıcaklığında bekletilmiş 2 yumurtanın sadece beyazını (sarısından içerisine karışmamasına çok dikkat ediniz) bir kaba alalım.

Üzerine 1 su bardağı şekeri ilave ederek karıştıralım. Yumurta kokusu olmaması için vanilya koymanızı öneririm. 1 paket vanilyayı ve 2-3 damla limon suyunu ekleyelim ve iyice karıştıralım.

Bu aşamaya kadar kaşıkla karıştırdığımız karışımı, tencereye alarak ocakta kısık ateşte 5 dakika kadar mikserle karıştıralım. Bu aşamada ocağınız mümkün olan en kısık ateşte olmalı (en küçük ocağın en kısık ayarı gibi düşünün).

Daha sonra ocaktan alalım ve 5 dk. mikserle karıştıralım. Karışım mikserin ucundan akmayacak kadar koyu kıvama geldiği zaman krema sıkma torbasına veya bir poşetin içerisine alalım ve fırın tepsisinin üzerine yağlı kağıt sererek üzerine güzel şekilli bezeler sıkabilirsiniz ya da benim gibi tembellik edip kaşıkla tepsiye atabilirsiniz.

Başka bir hazırlığın, telaşın içerisinde sadece yumurta beyazları ziyan olmasın diye hemencecik denedim. Onun için biraz dağınık bir tarif oldu. Ancak sonuç muhteşemdi, şiddetle öneriyorum.


150 derecede 5 dk. ısıttığımız fırına tepsiye koyalım ve fırının ve sürekli kontrol edelim.
Beze tamamen kuruyunca, üzeri kızarmadan daha beyazken olmuş demektir. Benimkiler birazcık sararmıştı, daha beyaz olabilirdi. Fırını kapatalım ve vaktimiz varsa eğer 1 saat kadar kapalı fırının içerisinde dinlendirelim. Vaktimiz yoksa 15 dk. kadar da yeterli olacaktır.
 
 Afiyet Olsun...

Yorumlar

  1. 2 su bardağı şeker fazla değilmi,??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla değil ama damak tadına göre çok az azaltılabilir...

      Sil
  2. Çok güzel olmuş,beze herkesin sevdiği bir lezzet,bizde çok severiz,ellerinize sağlık tarifi mutlaka deneyeceğim..Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. En kısa zamanda yapılacaklar listeme ekledim bile. Bezeye bayılırım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Birşey sormak istiyorum; kapatsak bile sıcak fırının içinde 1 saat kalınca yine de sararmaz mı. Fırın sıcakken içinde kalıyor yani değil mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bezeleri pişirmeden önce başka bir şeyler pişirmiştim ve fırınım tam olarak soğumamıştı. Fırını 150 dereceye ayarlayıp 5 dakika ısıttıktan sonra hemen bezelerimizi koyduğumuzda zaten soğuk fırının ısısı 150 derece olmuyor. Bezeler kurumaya başlayınca da hemen fırını kapatıyorsunuz. Yani sarartacağını sanmıyorum...
      Kolay gelsin...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)