Klasik Revani


Bu aralar eşimin favori tatlısı...


Malzemeler
3 yumurta
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
2 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

İsteğe bağlı portakal-limon kabuğu rendesi (ben koymadım ama sevenler ekleyebilir)
Şerbeti için
4 su bardağı şeker
4,5 su bardağı su
3-4 damla limon

Hazırlanışı

Kek hamuru yapar gibi klasik olarak yumurta ve şekeri iyice çırpın. Süt, yoğurt ve yağı ekleyip karıştırmaya devan edin. İrmik, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Unu yavaş yavaş ekleyip yağlanmış büyük boy dikdörtgen borcama hamuru dökün (ben tepsiyi margarin ile yağladım). 190 dereceye ayarlanmış soğuk fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişirelim. Revaniyi fırından alalım ve ılıyınca dilimleyelim. 

Şerbeti için şeker ve suyu kaynatalım kıvama gelince 3-4 damla limon ekleyelim. Limonu ekledikten sonra 5-6 dakika daha kaynasın ve ocaktan alalım. 

Revani ılıkken, ılık şerbeti dökelim. En az 6 saat bekletip üzerini ister ceviz, fındık ya da hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun.
Not: Tarif Cahide Sultan'dan... Ben biraz değiştirerek kendi yorumumu kattım :)
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)