Meyve Soslu Trileçe (Tres Leches Cake, Three Milks Cake)



Bizimkiler Trileçeyi o kadar çok sevdi ki küçük tepsi yetmiyor artık... 
Bu nedenle Trileçeyi büyük baklava tepsisine göre hazırlıyorum. 
Kalabalık aileler için büyük tepsi ölçülerini de vereyim dedim. 
Küçük tepsi ölçüleri için Karamel Soslu Trileçe tarifine bakabilirsiniz.

Dikkat!!!
Alışkanlık yapabilecek bir tarif...


Malzemeler (Büyük Boy Tepsi için)
Kek için;
7 yumurta
2 su bardağı şeker
1 çay bardağı ılık su
2,5 su bardağı un
1,5 çay bardağı sıvı yağ
1 tutam tuz (çay kaşığının ucu ile)
1 kabartma tozu
1 vanilya

Süt şerbeti için;
6 su bardağı süt
1,5 su bardağı şeker
2 küçük paket krema

Üzeri için;
2 paket Meyve Sosu (ahududu yada orman meyveli öneririm)
Markalara göre yapılış şekli değiştiğinden paketin üzerindeki tarife göre hazırlayın.
Ben orman meyveli kullandım.

Hazırlanışı

Öncelikle kekimizi hazırlayalım. Yumurtaların beyazlarını ve sarılarını ayıralım. Sarılarını şeker ve vanilya ile krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Beyazlarını bir tutam tuz ile koyulaşana kadar çırpalım. Yumurta sarılarının içine ılık su ve sıvı yağı ekleyerek karıştırmaya devam edelim. Kabartma tozu ve unu karıştıralım ve sarılara eleyerek ekleyelim. En son yumurta beyazlarını iki seferde ekleyelim ve kaşıkla yavaş yavaş söndürmeden karışıma yedirelim.

Büyük boy fırın tepsisinde yapabilirsiniz. Ben laz böreği yaptığım büyük baklava tepsisini kullandım. Fotoğrafta gördüğünüz gibi aştı kendini... Tepsinin altını ve kenarlarını tereyağ ya da margarinle yağlayalım. Önceden ısıtılmış 160 derecelik fırında pişirelim.

Kekimiz piştikten sonra süt şerbetini hazırlayalım. 2 paket kremayı, sütü ve şekeri şerbeti yapacağımız tencereye alalım ve şeker eriyinceye kadar ılıtalım. Şeker eriyince ılıkken ocaktan alalım. Ilık şerbeti ılık kekin üzerine dökelim.


En son da meyve sosunu paketinin üzerindeki tarife göre hazırlayarak kekin üzerine dökelim.


Hangi fotoğrafı kullansam diye düşündüm ama karar veremeyince ikisini de ekledim.

Afiyet olsun.


Yorumlar

  1. Krem karamelli yapıp paylaşmıştım.Nefis bir tatlı.
    Meyve soslu da deneyeceğim.Harika görünüyor.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. çok merak ettiğim bir tarif... harika görünüyor.. linki not alıyorum denemek için.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Meyve sosuda eminim çok yakışmıştır,ellerine sağlık canım..Afiyetle..

    YanıtlaSil
  4. Ayşe Betül Güneş6 Mart 2015 09:33

    Tarif için teşekkürler en kısa zaman da yapıcam sevgiler:-)

    YanıtlaSil
  5. ben böyle kekli şerbetli tatlılara bayılırım güzel gözüküyor ellerinize sağlık en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  6. Valla küçük bir aile de olsak bu ölçüler bize ancak yeter bu muhteşem tatlıda. :)) Yazdım ama yapabilir miyim pek umudum yok. Bir de bu tatlıda bir özellik var nerede yesem muhteşem, kötü olma ihtimali yok galiba.:)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba

    uzun zamandır aklımda idi bu tatlıyı yapmak.Bugün sayfanızda görünce tekrar aklıma düştü ve en kısa zamanda sizin tarifinizi deneyeceğim.

    Sevgiler bana da beklerim

    YanıtlaSil
  8. Mükemmel görünüyor. Çok canım istedi şuan. Teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)