Dereotlu Fındık Poğaça


NE İNSANLAR GÖRDÜM 
Âah ah... Ne insanlar tanıdım hey!
Hep hikaye roman çıktı.
Kimi dedim ağır bir şey,
Tarttım baktım gram çıktı. 

Kimi beni veli yaptı,
Kimi beni deli yaptı.
Kimi yiğit rolü yaptı,
Emdiği süt haram çıktı. 

Kimi ateş duman tütmez,
Gövde sağlam, güç müç yetmez.
Gel gelelim iflak etmez.
Mayasında verem çıktı. 

Kimi kirli, paslı idi,
Kimi süslü, püslü idi,,
Kimi sahte atlı idi,
Kimi sahte kerem çıktı. 

Hele hele en çok yandıklarım
Kabuğuna kandıklarım
Ak alınlı sandıklarım
Yüzü gözü krem çıktı. 

Eksik oldu biraz tarif,
Kimi kaba, kimi zarif,
Hepsi böyle değil ARİF;
Kimi çok muhterem çıktı.

Ozan Arif



Şiir paylaşmak hiç huyum değil ama bugün yazmayacaklarım için gayet uygun oldu.

Sevgiyle kalın...

Gelelim günün tarifine...

Malzemesi  
2 yumurta ( bir tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)
1,5 su bardağı süt
1 paket margarin ya da tereyağ (oda sıcaklığında) -yarı yarıya da kullanabilirsiniz.
1-1,5 yaş maya
4 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
yarım bağ dereotu  (incecik doğranmış)
Aldığı kadar un

Hazırlanışı
Öncelikle süt biraz ısıtılarak ılık hale getirilir.  Süt, şeker ve maya konularak yaklaşık 30 dakika kadar ılık bir yerde mayalandırılır. 

Diğer malzemeler de katılarak, kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Küçük parçalar alarak istediğiniz gibi şekil verebilirsiniz. İsterseniz içine peynir de koyabilirsiniz, emin olun çok yakışıyor. Benim poğaçalarım sade ama çok lezzetli...

Yağlı kağıt kullanıyorsanız sorun yok ama kullanmıyorsanız tepsiyi kesinlikle yağlamayın. Tarifimizde margarin/tereyağ olduğu için tepsiyi yağlarsanız poğaçalarınız az kabarır ve tepsiye yayılır. Margarin kullandığınız hiçbir tarifte -tatlı ya da tuzlu- tepsiyi yağlamayın. Yağlı kağıt kullanabilirsiniz.

Poğaçalara şekil verip tepsiye dizdikten sonra ayırdığımız yumurta sarısını poğaçaların üstlerine sürün. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.


Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. ellerine sağlık çok lezzetli gözüküyor. :) Dere otunu çok severim ŞUANDA SABAH SABAH CANIM ÇEKTİ.

    YanıtlaSil
  2. Dereotlu olunca da ne güzel olmuştur...:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir şiir paylaşımı olmuş. Bazen söze dökemediğimiz sevinç ya da hüzünlerimize ne güzel tercüman oluyorlar.
    Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Bayilirim dereotlu pogcaya findiklisini hic denemedim..nefis gozukuyorlar ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  5. Şiir ŞAHANE! Poğaçalar da öyle. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)