Makarna Salatası


Herkesin bir makarna salatası tarifi ve bir makarna salatası tercihi vardır.
Çünkü bu salataya çok şey yakışıyor ve herkes çok seviyor (babam hariç).

Ben de kendi tarifimi vereyim istedim.

Malzemeler
1 paket makarna (ben küçük taneli makarnaları tercih ediyorum)
1 kutu konserve bezelye
300 gr salatalık turşusu (kornişon değil)
2 adet havuç

Sosu için;
yoğurt (yaklaşık 3 su bardağı kadar)
1 su bardağı mayonez
3 diş sarımsak
Tuz



Hazırlanışı
Makarnalarımızı bol su ile haşlıyoruz (büyük bir tencereye bol miktarda su koyuyoruz kaynayınca 2 yemek kaşığı tuz ve 1 yemek kaşığı sıvı yağ ekliyoruz. Makarnalarımızı suya koyunca su tekrar kaynayıncaya kadar karıştırıyoruz ki birbirine yapışmasın.).

Geniş bir kaba  sudan geçirilmiş konserve bezelyeyi ve haşlayıp küçük küçük doğradığımız havuçları koyalım. Haşlanmış süzülmüş makarnayı sıcakken havuç ve bezelyelere ekleyelim. Aralıklarla karıştırarak soğumasını bekleyelim. Böylece sıcakken hepsinin lezzeti birbirine karışsın. Soğuyunca küçük küp küp doğranmış salatalık turşusunu da karışıma ekleyelim.

Sarımsakları tuz ile ezelim. Yoğurt, sarımsaklar ve mayonezi iyice karıştıralım. Yoğurtlu karışımı makarnaya ekleyerek iyice karıştıralım.

Ben bol yoğurtlu sevdiğim için yoğurdunu biraz fazla koyuyorum.

İsteğe bağlı olarak mısır, salam, sosis, dereotu ekleyenler de var ben böyle sadesini seviyorum. Siz isterseniz malzemeye ek yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.



Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)