Mantarlı Pizza

19 Mayıs'ta herkes evde olunca kahvaltıya özel bir şeyler yapayım istedim.
Pizzayı nasıl seviyorsunuz bilmem ama pizza hamurunu mutlaka deneyin.

Malzemeler
1 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ
yarım su bardağı su
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket maya (yaş ya da kuru fark etmez, ben kuru maya kullandım)
aldığı kadar un


Üzeri için;
ketçap (sulandırılmış salça da olabilir)
patates (her tepsi için 1 adet), sucuk, sosis, mısır, kaşar peyniri

Hazırlanışı
Öncelikle süt, şeker ve mayayı iyice karıştırın daha sonra su, tuz ve sıvı yağı ekleyin. Unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur yoğurun. Kullanacağınız tepsiyi hafif yağlayın ya da yağlı kağıt serin. 

Pizzayı ince hamurlu seviyorsanız bu ölçü ile 2 büyük tepsi pizza yapabilirsiniz. Hamuru iki eşit parçaya bölün. 
 Oklava ile tepsi ölçüsünde açın ve tepsiye yerleştirin.
 Üzerine ince bir kat ketçap sürün. Ketçap kullanmak istemezseniz bir yemek kaşığı salçayı 2-3 yemek kaşığı su ile incelterek kullanabilirsiniz.
Ketçabı hamurun her yerine gelecek şekilde sürmeye dikkat edin. Bir patatesi rendenin ince tarafında rendeleyin ve suyunu sıkarak  ketçabın üzerine dağıtın.

Üzeri için istediğiniz malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben sucuk, salam, mantar ve mısır kullandım. Rendelenmiş kaşar peyniri haricinde tüm malzemeyi üzerine yerleştirin.

Önceden ısıtılmış 220 derecelik fırında pişirin. Pizza pişince üzerine kaşar peynirini gezdirip, kaşarlar hafif kızarıncaya kadar tekrar fırına verin.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. ellerinize saglik :) boyle tarifleri gorunce hep ic geciriyorum neden firinim yok diye :( ama firin koyacak yerim yok evde. firinsiz pizza yapmak mumkun degil midir ki acaba? mikrodalga firinim var ama o bu konuda pek ise yaramaz sanirim. Sevgiler

    Nail Art in Wonderland

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavada da pizza yapan arkadaşlar varmış. Ben hiç denemedim ama senin için bir bakayım ;)

      Sil
    2. çok sevinirim, merakla bekliyorum o zaman ^^

      Sil
  2. Gece gece bu güzel pizzanızı görmek pek iyi olmadı ama harika görünüyor, ellerinize sağlık ;)

    YanıtlaSil
  3. Çok severim. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık. Çok iştah açıcı görünüyor. Evde yapıma kızımda bayılıyor. Ben ocakta pilav tenceresinde yapıyorum bunu denemek istiyorum, kızım çok mutlu olacaktır.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de pilav tenceresinde hiç denemedim umarım tarifi bloğunuzda vardır ;)

      Sil
  5. Super bir goruntu suphesiz ki lezzetide bir harika ellerinize saglik olsun afiyetle :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)