Beze



Bir çok beze tarifi denemiş ve bu tarifle mutlu sona ulaşmış biri olarak tarifi paylaşmak istedim. 
Bezeleri daha küçük yaparak çocuklar için atıştırmalık olarak da kullanabilirsiniz.
Çok şekerli sevmeyenler şeker miktarını bir parmak kadar azaltabilir.
Sevgiyle kalın...

Beze için Malzemeler
2 yumurta beyazı
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
2-3 damla limon suyu


Hazırlanışı
Aslında yapımı çok kolay... İlk aşama olarak, oda sıcaklığında bekletilmiş 2 yumurtanın sadece beyazını (sarısından içerisine karışmamasına çok dikkat ediniz) bir kaba alalım.

Üzerine 1 su bardağı şekeri ilave ederek karıştıralım. Yumurta kokusu olmaması için vanilya koymanızı öneririm. 1 paket vanilyayı ve 2-3 damla limon suyunu ekleyelim ve iyice karıştıralım.

Karışımı ocakta kısık ateşte 5 dakika kadar mikserle karıştıralım. Dikkat ocak mümkün olan en kısık ateşte olmalı (en küçük ocağın en kısık ayarı gibi düşünün). Yoksa yumurtalar beze olmadan pişer ;)



Daha sonra ocağı kapatalım ve 5 dakika daha mikserle karıştırmaya devam edin. Karışım mikserin ucundan akmayacak kadar koyu kıvama geldiği zaman krema sıkma torbasına veya bir poşetin içerisine alın ve fırın tepsisinin üzerine yağlı kağıt sererek üzerine güzel şekilli bezeler yapın. Biraz aralık bırakırsanız iyi olur. 
Bu şekilde yapmak istemezseniz kaşıkla da yapabilirsiniz. Daha önce benim kaşıkla yaptığım beze tarifi için tıklayın...



Başka tariflerden artan yumurta beyazları ziyan olmasın diye hemencecik yapabileceğiniz bir tarif. Ben, Fırında Sütlaç yaparken yumurtanın sarısını kullanmıştım. Kalan beyazları bu şekilde beze yaparak değerlendirdim. 

Bence beze yapımında en önemli şey pişirme aşaması...
150 derecede 5 dk. ısıttığımız fırına tepsiye koyalım ve fırının ve sürekli kontrol edelim.
Beze tamamen kuruyunca (üzeri kızarmadan daha beyazken olmuş demektir) fırını kapatalım ve kapağını açmadan dinlendirelim. 


Eğer vaktiniz varsa 1 saat kadar kapalı fırının içerisinde dinlendirin. Vaktimiz yoksa 15 dk. kadar da yeterli olacaktır. 

Afiyet Olsun...


Yorumlar

  1. Hiiiii bayılırım ben bu bezeleree !! En kısa zamanda güzel tarifinizi yapıp mideye indireceğim :)) Sevgiler !

    YanıtlaSil
  2. ay nefis görünüyor ben çok severim ama son zamanlarda bütün yediklerim çok şekerli geldi bana belki bu tarifi denerim kendim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker miktarını biraz azaltmanızı öneririm o zaman ;) Gerçi bir kere yapınca kendi şeker ölçünüzü bulacaksınız ama bu tam pastane ölçüsü...

      Sil
  3. Ben bezeyi çok severim. Hem hafif hem güzel. Limon suyu damlatıldığını bilmiyordum. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık.. Nefis görünüyorlar. Uzun zamandır yapmak istediğim ama biraz korkarak yaklaştığım bir tarifti. O kadar ince detaylı anlatmışsınız ki, sanırım deneyebilirim..:) Ellerinize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Elimden geldiğince detaylı yazmaya/fotoğraflamaya çalışıyorum.

      Sil
  5. Ne kadar güzel görünüyor öyle canım çektim yahu... :) Ellerinize sağlık Banada bekliyorum :) http://guldentavsiyeler.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)