Meyve Soslu Trileçe (Tres Leches Cake, Three Milks Cake)


Ramazan sofralarında da çok sevilen ve tercih edilen bir tatlı oldu.
Özel istek üzerine büyük boy dikdörtgen borcam tepsi (40 x 27 cm) için Trileçe tarifini yineliyorum. 

Sevgiyle kalın...

Malzemeler
Kek için;
5 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 çay bardağı ılık su (sıcağa yakın)
1,5 su bardağı un (ben iki yemek kaşığı daha ekledim)
1 çay bardağı sıvı yağ

1 tutam tuz (çay kaşığının ucu ile)
1 kabartma tozu
1 vanilya

Tepsiyi yağlamak için;
1 tatlı kaşığı tereyağ (ya da margarin)

Süt şerbeti için;
4 su bardağı süt
2/3 su bardağı şeker (1 su bardağından 1 parmak eksik)
2 küçük paket krema

Üzeri için;
2 paket meyve sosu (Orman meyveli ya da ahududu)

Hazırlanışı

Öncelikle kekimizi hazırlayalım. Yumurtaların beyazlarını ve sarılarını ayıralım. Sarılarını şeker ve vanilya ile krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Beyazlarını bir tutam tuz ile koyulaşana kadar çırpalım. Yumurta sarılarının içine ılık su ve sıvı yağ ekleyerek karıştırmaya devam edelim. Kabartma tozu ve unu karıştıralım ve yumurta sarılarına eleyerek ekleyin. En son yumurta beyazlarını iki seferde ekleyin. Bu aşamada artık mikser kullanmıyoruz. Kaşık kullanıyoruz ve yumurtanın beyazını söndürmeden yavaş yavaş karışıma ekliyoruz.

Tereyağ (margarinde olabilir) ile yağlanmış tepsiye dökelim.

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirelim (yaklaşık 45 dakika-1 saate pişiyor). Pişip pişmediğini kürdan testi ile kontrol edebilirsiniz.

Kek piştikten sonra süt şerbetini hazırlayın. Şerbet için 2 paket kremayı, sütü ve şekeri tencereye alın ve şeker tamamen eriyinceye kadar ısıtın. Şeker eriyince ılıkken ocaktan alalım. Ilık şerbeti ılık kekin üzerine dökün.

2 paket hazır meyve sosunu paketin üzerinde tarif edildiği gibi pişin ve soğuyunca kekin üzerine dökün. Hazır meyve sosu kullanmak istemezseniz, meyve sosunu kendiniz de hazırlayabilirsiniz. Meyve sosu tarifi için Tıklayın...

Yazarken uzun sürüyor ama Trileçe yapmak birçok tatlıya göre  oldukça pratik.

Hafif ve çok lezzetli bir tatlı... Ayrıca sunumu da çok şık.

Daha önce yaptığımız Karamelli Trileçe Tarifi ve büyük fırın tepsisi (baklava tepsisi) için Meyve Soslu Trileçe tariflerine de buradan ulaşabilirsiniz.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. ay ne kadar leziz gözüküyor öyle eline emeğine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  2. bayılıyorum buna ama yapamam sanırım ben yine hazır alırım elinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. göründüğü kadar zor değil aslında... denesen bundan güzel olacağına da eminim ;)

      Sil
  3. Krema süt kreması olacak sanırım değil mi?
    Uzun süredir bir çok blogda görüyorum yapmak istiyordum ama güvenilir bir tarife rastlayamadım bir de ben karamel sevmiyorum bu meyve sosluyu hafta sonu kesinlikle deneyeceğim. Paylaşım için teşekkürler elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Merhaba... Trileçe çok nefis görünüyor. Ellerinize sağlık:)) Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Şu sıralar pek bi meşhur ben de çok seviyorum. Nasıl yapıldığını bilmiyordum iyi oldu bu tarif. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Meyve sosluya ilk defa rastlıyorum. Ama klasik olanını her gördüğüm yerde yiyorum. Hep de güzel yapıyorlar. Nefis görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)