Büzgülü Börek



Bu böreği yapalı o kadar uzun zaman oldu ki...
Bırakın yazmayı yaptığımı bile unutmuşum ;) 2016'nın blogum için çok daha verimli bir sene olacağını düşünüyorum. Yayınlamadığım tarifleri toparlıyorum. Bazıları için çok geç çünkü fotoğraf var tarif yok. Tarifi de hatırlamıyorum nereden yaptım. Onlar böylece yayınlanamayacak. Karışıklıkları önlemek için hazırladığım şeylerin fotoğrafını çekerken tariflerin fotoğrafını da çekiyordum. Böylece birbirine karışmıyordu. 

Artık onlar için yapılacak bir şey yok...
Bundan sonra daha düzenli yayınlar yaparak bu sıkıntıları aşacağız ;)

Sevgiyle kalın...

Malzemeler
3 adet hazır yufka (12 Adet büzgülü börek)


Sosu için;
1 yumurta ( beyazı içine sarısı üzerine)
yarım su bardağı Sıvı yağ
yarım su bardağı su

İç harcı için;
beyaz peynir
Kıyılmış maydanoz

Hazırlanışı:
İçinin sosu için yumurta beyazını, sıvı yağı ve suyu bir kapta iyice karıştırın.  Her yufka hazırlanan sosla yağlanır ve dörde kesilir. 

Dört üçgen yufkamız oldu. Her bir yufkanın ortaya gelen sivri ucundan tutularak yufkanın yuvarlak kenarına doğru pilelenerek toplanır.  Serbest kalan diğer iki uç birbirlerine yaklaştırılarak hafifçe üst üste getirilir.  



Üst üste getirilen uca peynirli maydanozlu iç harcından yeteri kadar konur ve o uçlardan kıvırarak rulo şekli verilir. Ters çevrildiğinde midye görünümünü alacaktır.


Her yufka bu şekilde sarılarak aralıklı olarak tepsiye dizilir. Daha önceden ısıtılmış fırında 200 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir. 

Afiyet olsun...


Yorumlar

  1. çok hoş olmuş hem de sunumu da güzel..

    YanıtlaSil
  2. Çok leziz görünüyor :)
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. bir ara çok sık yapar olmuştum bu böreği, güzel oluyor elinize sağlık. Sık paylaşımlar
    bekliyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de klasik tariflerim arasında yerini aldı.

      Sil
  4. Elinize sağlık bu börek bir aralar pek meşhurdu ben de yapmıştım gayet şık ve lezzetli oluyor sevgiler

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık gerçekten güzel bir börek oluyor sayfanda çok şık

    YanıtlaSil
  6. sunum ve görünüm mükemmel ellerinize sağlık sitenizi çok beğendim artık hep takipteyim :-)
    ilginizi çekerse bloğuma sizi de beklerim.
    sevgiler
    http://suichenn.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazik davetiniz için teşekkürler...Tabii ki uğrayacağım. Tekrar görüşmek dileğiyle...

      Sil
  7. Ellerinize saglik . Cok seviyorum ben de bu boregi

    YanıtlaSil
  8. çok güzel görünüyor elinize sağlık :)) Hiç bu şekilde denememiştim görüntü süper ilk fırsatta deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık olsun harika görünüyor:) sevgilerimi gönderdim:))

    YanıtlaSil
  10. Bu böreğin görüntüsünü seviyorum, elinize sağlık.Ben de iki üç aydır paylaşım yapmayınca arşivim epey karıştı, toparlamak biraz zor olacak gibi ama tarifin fotoğrafını da aynı anda çekme fikri iyi fikirmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çözümü öyle buldum... Geçen gün kuzenim abla bembeyaz bir kurabiye yapmıştın onu yayınlamamışsın tarifini verir misin dedi. Kurabiyelerin fotoğrafı var nasıl yaptığımı kesinlikle hatırlamıyorum. Onun için artık daha dikkatli davranmaya çalışıyorum. Sevgiyle kalın...

      Sil
  11. The post is amazing! Have a nice weekend:)

    irenethayer.com

    YanıtlaSil
  12. Elinize sağlık.Görüntüsüyle misafirler için şık bir tarif.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)