Kek Kalıbında Sade Poğaça (Ekmekçik)


Sevgili Kuzenlerim kahvaltıya geldi. Niyetim klasik poğaçalarımdan birini yapmaktı ama mutfağa girince kendimi kaybettim. Biraz doğaçlamayla kek kalıbında pişirsem nasıl görünür dedim ve sonuç;  hem lezzet hem de görüntü açısından tatmin edici oldu ;)

Kahvaltı için muhteşem bir tarif oldu...

Sevgiyle kalın...

Malzemesi  
2 yumurta (bir tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)
1 su bardağı süt
yarım su bardağı su
1 su bardağı sıvıyağ
1,5 paket yaş maya
4 yemek kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un



Üzeri için 
Ayırdığımız yumurta sarısı

Hazırlanışı
Öncelikle süt ve su karışımı biraz ısıtılarak ılık hale getirilir.  Şeker ve maya konularak yaklaşık 45 dakika- bir saat kadar üstü örtülerek ılık bir yerde mayalandırılır. Karışım göz göz olarak kabarıyor. 

 İçine oda sıcaklığında yumurta, sıvı yağ ve tuzu da ekleyerek homojen bir karışım haline getirin. Unu yavaş yavaş ekleyerek, kulak memesi kıvamında yumuşak bir hamur elde edin. Küçük kek kalıbını  margarin ya da tereyağ ile yağlayın. Kalıpların yarısına gelecek şekilde hamurları kalıba yerleştirin.


Kalan hamur orta boy bir kek kalıbına yerleştirin. Hemen pişirecekseniz üzerini örtülerek yaklaşık 1bir saat mayalanmaya bırakın. Ben ikinci gün kahvaltı için hazırlamıştım. Kalıpları poşete koyarak buzdolabına koydum ve dolapta mayalandırdım.

İkinci gün pişirmeden bir saat önce dolaptan çıkardım. Üzerine ayırdığım yumurta sarısını sürerek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirdim. Kahvaltı için sıcacık ekmekçikler oldu.

Biraz poğaça biraz ekmek karışımı ama müthiş lezzetli oldular. Siz istediğiniz şekli verebilirsiniz.


Afiyet olsun...



Yorumlar

  1. Hafta sonu kahvaltıya sendeyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl mutlu edersiniz beni, bilemezsiniz... Her zaman beklerim ;)

      Sil
  2. elinize sağlık :) harika bir fikirmiş bu..

    YanıtlaSil
  3. kalıpta yapmak harika bir fikir olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Farklılıklar yaratmışsınız.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Süper! Buna farklı içler de güzel olur. Deneyeceğim inşallah. Benim bloguma da beklerim kardeş ♥

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)