Damla Çikolatalı Kek


Uzun süredir hiç kek yapmadığımı fark ettim. Özlemişiz hemencik bitti ;)
Aslında kuru üzüm ve cevizli yapacaktım ama Efe Bey kuru üzüm yemediği için çikolatalı yaptım. Elmalı ya da havuçlu kek mi yapsaydım. 
Açken blog gezmeyi bırakmam gerek canım her şeyden istiyor. De ki, iftarda yiyebiliyor musun?
Azıcık bir şey yeyince doyuyoruz ama blog gezerken akşama kadar kafamda ne sofralar kuruyorum. Yanlış anlaşılmasın acıkmak ya da susamakla bir ilgisi yok iftar sofrası o kadar özel ki ne yapacağına karar verememek... 
Değişik olsun, besleyici olsun, lezzetli olsun... 
Ne yapsak ki akşama...
Sevgiyle kalın...

Malzemeler

3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ (3/4 su bardağı)
1 su bardağı süt
2,5 su bardağı un
Kabartma tozu
Vanilya
2 yemek kaşığı Kakao
Damla çikolata 

1 kaşık margarin (kek kalıbını yağlamak için)

Damla Çikolatalı Kek Nasıl Yapılır?

Önce yumurtalarla şeker iyice çırpılır, sonra içine yağ ve süt eklenir azıcıkta öyle karıştırılır. Sonra un, kabartma tozu, vanilya eklenir ve kaşıkla ya da çırpıcı ile hafifçe çırpılır (hamur çok sulu olursa yarım bardak daha un ekleyebilirsiniz -çok koyu olmayan bir hamur olacak, bozadan hafif koyu). İçine istenilen miktarda damla çikolata eklenir. Keke kalıbı margarinle iyice yağlanır ve hamurdan 1 su bardağı kalacak şekilde kalıba dökülür. Kalan kek hamuruna kakao eklenir ve kalıba dökülür. Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişirilir. Biraz soğuyunca ters çevrilerek kalıptan çıkarılır.

Afiyet Olsun...




Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)