Dilim Dilim Börek


Bu ders dönemini de bitirdim ve çok özlediğim bloguma ve sizlere geri döndüm. Ne kadar yoğun bir dönem geçirdim, inanamazsınız... Korkmayın,  anlatmayacağım ;)
Sadece biriken tariflerimi bir an önce yazıp aradaki açığı kapatmak istiyorum. Bugün paylaşacağım börek gerçekten çok lezzetli oluyor. Bu tarifle ıspanaklısını da yaptım ama o buzlukta, henüz pişirmedim. Yani börek o kadar beğenildi, farklı iç alternatifleri değerlendirildi. Bu dönem çok ödev hazırlayınca yazma şeklim değişti sanki...

Tarif için Yetur'la Lezzet Kareleri sayfasının yazarı Yeşim Hanıma çok teşekkür ediyorum. Kendisini beğenerek takip ediyorum ve denediğim tariflerinde şimdiye kadar hiç pişman olmadım.

Malzemesi
2 yufka için iç harcı (Eğer daha fazla yufka kullanacaksanız, malzemeyi her 2 yufka için aynı ölçüde arttırabilirsiniz.)
1 adet yumurta
1 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı sıvı yağ


İç malzemesi 
Lor Peyniri (biraz kaşar peynir rendesi ekleyebilirsiniz)
Maydanoz

Üzeri için;
1 yumurta sarısı
İsteğe bağlı susam ya da çörekotu

Dilim Dilim Börek Nasıl Yapılır?

Öncelikle iç harcı hazırlayın. Bir kapta yumurta,  yoğurt ve yağı karıştırın.

Daha sonra yufkalardan birini masaya serin ve iç harcın yarısını üzerine sürün. Daha sonra ikinci yufkayı üzerine serin ve kalan iç harcı yufkanın üzerine sürün. Kullanacağınız iç malzemeyi yufkaların üzerine serpin. Yufkanın kenarlarını fotoğraftaki gibi içe katlayın. Yufka kare şeklini alsın.
Yufkanın bir ucundan başlayarak çok sıkı olmayacak şekilde rulo yapın. Ben dört parmak eninde katladım. Biraz daha küçük katlanabilir.
Rulo şekline gelen yufkayı 3 parmak kalınlığında dilimleyin ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Üzerine yumurta sarısı sürün ve isterseniz susam ya da çörekotu ile süsleyin. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzeri nar gibi oluncaya kadar pişirin. Saklama kabına koyarak ve buz dolabında muhafaza ederseniz tazeliğini uzun süre koruyan bir börek.

Afiyet olsun...

Not: Böreği hazırlayıp pişirmeden buzluğa atabilirsiniz. Pişireceğiniz zaman buzunun çözülmesine gerek yok. Buzluktan çıkartıp, üzerine yumurta sarısı sürüp direk fırına verebilirsiniz. 
Ben öyle yapıyorum gerçekten çok pratik oluyor.
Sevgiyle kalın...

Yorumlar

  1. Lor peyniri, rendelenmiş kaşar ve maydanoz iç harcı enfes oluyor :)) ellerinize sağlık bundan sonra bende böyle keserim böreklerimi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten iç harcı bu şekilde çok lezzetli oluyor. Teşekkürler...

      Sil
  2. Ay nerelerdesiniz özlettiniz .
    Nasıl da güzel görünüyor çıtırçıtır offf bir de çayyy❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çaysız olmaz ;) Ben de sizleri çok özledim...

      Sil
  3. Offf...borek cok leziz gorunuyor, ellerinize saglik :) Bende yapsam ne guzel olur :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel görünüyor elinize saglık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)