Nişastalı Poğaça


Neden un ölçüsü vermediğimi tekrar açıklayayım. Kullandığınız ölçülere göre, hatta yumurtanın büyüklüğüne göre un ölçüsü değişmektedir. Kullandığınız una göre bile bu ölçü değişmektedir. O nedenle kurabiye ve poğaçalar da un ölçüsü veremiyorum. Geçenlerde ismi lazım değil bir blogdan bir tarif denedim. Tarifte 4 su bardağı un yazıyor. 4 su bardağı unu koydum daha boza kıvamında 5, 6 bardak derken ölçmeyi bıraktım. Ne demek istediğimi anlatabildim sanırım. Sevgiyle kalın...

Malzemeler
1 su bardağı buğday nişastası
2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 su bardağı ılık su
1 paket yaş maya
2 yemek kaşığı toz şeker
1.5 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

İç harcı için
İstediğiniz iç harcı kullanabilirsiniz. Mesela Lor ve Maydanoz karışımı çok yakışıyor. Benim küçük misafirim (Alpi) peynirli yemediği için ben bir tepsisini zeytinli diğer tepsisini sucuklu hazırladım.

Üzeri için;
ayırdığımız yumurta sarısı
susam ya da çörekotu

Nişastalı Poğaça Nasıl Hazırlanır?
Ilık süt, su ve şekeri hamur yoğuracağınız kapta karıştırın ve mayayı içinde iyice eritin. Bu şekilde en az yarım saat mayalanmaya bırakın.

Fotoğraftaki gibi kabaracaktır. İçine yumurta ve sıvı yağı da ekleyerek karıştırın. Nişasta ve tuzu ekleyin ve iyice karıştırın. Sonra unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur yoğurun.  Üzerini nemli bir bezle örtüp tekrar dinlenmeye bırakın. 

Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve avucunuzda açıp içine kullanacağınız iç malzemeyi koyun ve kapatın. Hamura ister uzun şekil verin isterseniz yuvarlak... Kapattığınız kısım alta gelecek şekilde yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin. Zamanınız varsa tepside 15-20 dakika daha mayalandırabilirsiniz. Yumurta sarısını üzerine sürün ve susam serpin. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Fırının alttan ısıtmalı fan ayarını da kullanabilirsiniz.  Sıcak servis yapın. 

Afiyet olsun...


Yorumlar

  1. Nişastalı poğaçalar çok guzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Nişastalı poğaça tarifine ilk defa rastlıyorum. görüntü muhteşem.. denemek lazım.. paylaşıma teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
  3. Denemek lazım elinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)