Soslu Havuç Kızartması



Selamlar,

Ramazan Ayı tüm güzellikleriyle geldi bu senede... Bolluğu, bereketi, kalabalık sofraları, tatlı telaşı ile. Havalarda serin gidiyor ki daha ne olsun. Bu sıralar beni zorlayan tek şey uykusuzluk ;) 
Sahura kadar koşuşturup, sabah da 06:30'da kalkınca, bu da normal karşılanabilir.  Sabahları, akşam olsun erkenden  uyuyacağım, diyorum ama iftardan sonra "cin" gibi oluyorum. Hele iftar davetlerine bayılıyorum; kalabalık sofralar, hoş sohbetler, gelmeler, gitmeler... Ramazan Ayını seviyorum ;)

Sevgiyle kalın...

Malzemeler

4 adet iri havuç

Sosu için;
3 yumurta
yarım çay bardağı süt
2 kaşık un
1 paket kabartma tozu
Tuz

Kızartmak için;
Sıvıyağ

Soslu Havuç Kızartması Nasıl Yapılır?

Öncelikle yıkanan ve soyulan havuçları tencereye alın ve üzerini 2 parmak geçecek kadar su koyun. Haşlama suyuna bir tutam da tuz ekliyoruz ve havuçlar yumuşayıncaya kadar haşlıyoruz.
Havucun yumuşaklığını bir çatal yardımı ile kontrol edebilirsiniz.

Havuçlar haşlanırken sosu hazırlayın. Yumurtaları çırpın ve süt, un, kabartma tozu ve tuzu ekleyerek karıştırın.

Haşlanan havuçları önce enine 2 yada 3'e bölün (havucun uzunluğuna göre değişecektir). Böldüğünüz havuçları bu sefer boyuna dilimleyin. Fotoğraftaki gibi küçük dikdörtgenler haline gelecektir.

Yağı, kızartma tenceresi ya da tavasına alın ve hazırladığınız havuçları önce sosa bulayın ve kızgın yağda çevirerek kızartın.

Bütün havuçlar kızarıncaya kadar devam edin. İsterseniz kızaran havuçları önce havlu kağıt üzerine çıkarabilirsiniz. Yağı süzülen havuçları sıcak sıcak servis edin. Yanında karışık kızartma ve sarımsaklı yoğurtla servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Bende iftardan sonra direk uyumak istiyorum :)) havuç kızartması ne kadar güzelmiş daha önce hiç böyle yapmamıştım denemem lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Havuc kizartmasi cok severim, hic soslu yapmamistim harika bir oneri oldu :) Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. Ayrica da hayirli ramazanlar dilerim :)

    YanıtlaSil
  4. Oruç tutmuyorum ama güzellikleri o kadar güzel anlatmışsınız ki imrendim açıkcası. Ama ne olursa olsun 2-3 saat uykuyla olmaz dikkat edin. Havuç kızartması da çok sevdiğimiz halde çok uzun süredir yapması aklımıza gelmeyen bir yemek. İyi ki hatırlattınız.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir alternatif olmuş
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Yoğurtlu havuç kızartması çok severim. Bu tarifi ise bilmiyordum. Kesinlikle deneyeceğim. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. değişik ve güzel bir tarif olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)